8/01/2015, 12:03 Redakcja

Content, smartwatche i technologie kontekstowe: 2015 rok w prognozach

Zgodnie z przewidywaniami Brandona Bergera z agencji Ogilvy & Mather, w 2015 roku content pozostanie królem a smartwatche będą hitem, podobnie jak inteligentne i kontekstowe technologie wykorzystujące chmurę.

Bez chmury ani rusz

Swobodny dostęp do danych zgromadzonych chmurze niezależnie od urządzenia, z jakiego korzystamy, to cel, do którego dąży coraz więcej twórców treści. Dzięki temu każdy z nas stanie się w pełni niezależnym odbiorcą, mogącym poświęcić pełną uwagę contentowi jak najwyższej jakości. Przejawem tego trendu będzie między innymi nacisk na umożliwienie łączności z siecią jak największej liczbie urządzeń, a także pójście w ślady Disneya, który przełamał monopole najpopularniejszych platform mobilnych, oferując pełen dostęp do treści na Androidzie i iOS.

Internet rzeczy: sieć jest wszędzie

Możliwość łączności z siecią przez możliwie jak najwięcej urządzeń to trend wymagający osobnego omówienia. Prędzej czy później, dostęp do Internetu mieć będzie większość przedmiotów codziennego użytku. Do grona tych z sektorów IT, mobilnego lub elektroniki już wkrótce dołączą wszystkie domowe sprzęty, a także gadżety noszone podobnie jak akcesoria czy ubrania, co zwiastuje rosnąca popularność smartwatchy czy opasek. Zmiany wpłyną pozytywnie na nasze codzienne funkcjonowanie. Zsieciowana klimatyzacja będzie mogła dostosować temperaturę panującą we wnętrzu do czasu naszego powrotu do domu, a światła wyłączać się automatycznie, gdy go opuścimy. Na zwiększeniu ilości danych gromadzonych w chmurze skorzystają również specjaliści od marketingu, którzy na ich podstawie będą mogli tworzyć lepiej spersonalizowane oferty reklamowe.

Technologie kontekstowe

Nowe technologie będą nastawione na rozumienie świata, w którym żyją użytkownicy. Przykładem może być automatyzacja płatności na stacjach benzynowych, które dzięki komunikacji terminala ze stacją dystrybucyjną pozwolą na szybkie opłacenie zatankowanego paliwa, skracając czas pobytu na stacji. Technologie kontekstowe nie będą wykorzystywać wyłącznie naszego położenia, ale docelowo również nastroje i zachowania, do których będą się dostosowywać. Te dane mogą być przydatne dla dostarczycieli różnych usług związanych z turystyką czy rozrywką. Dostęp do tak specyficznych informacji może jednak budzić wątpliwości związane z zagadnieniami prywatności, co z pewnością sprowokuje kolejną dyskusję dotyczącą jej granic.

Inteligentne zegarki

Zgodnie z przewidywaniami, smartwatche staną się jednymi z najpopularniejszych gadżetów następnych lat. By tak było, muszą jednak sprostać między innymi wymaganiom estetycznym użytkowników, którzy od gadżetu tego typu na równi z funkcjonalnością oczekują estetycznego wyglądu i zgodności z modowymi trendami. Funkcjonalności najnowocześniejszych smartwatchy pozwolą między innymi na poprawę bezpieczeństwa, a także otwieranie drzwi.

Wszechobecny content

Content is king – to stwierdzenie pozostanie w mocy również w 2015 roku. Nowe technologie będą dążyć do tego, żeby ułatwić i uatrakcyjnić dostęp do treści z każdego miejsca, urządzenia i o dowolnej porze. Ich zadaniem będzie również organizacja i uporządkowanie dostępu do contentu, którego ilość rośnie, co nakłada konieczność selekcji informacji. Ten trend pociągnie za sobą specjalizację treści i coraz większą popularność nisz, które są w stanie przyciągnąć odbiorców unikatowym contentem

*obraz na licencji CC 3.0.

Komentarze
komentarze wspiera silnik Disqus