1/12/2016, 08:46 Redakcja

Cyber Kids on Real z kampanią „Nie zmieniaj się na siłę” zrealizowaną dla Grupy Edukatorów Seksualnych Ponton

Głównym celem kampanii “Nie zmieniaj się na siłę”, która ruszyła 24 listopada jest zwrócenie uwagi młodzieży na zjawisko seksualizacji. Kampania, która powstała dla Grupy Edukatorów Seksualnych Ponton jest odpowiedzią na realne problemy i brak rzetelnej wiedzy na temat seksualności wśród młodych ludzi z jakimi codziennie spotykają się edukatorzy prowadzący telefon zaufania.

W ramach kampanii powstało kilkanaście animacji  GIF-ów, które będą emitowane w mediach społecznościowych oraz landing page: http://ponton-edu-seksualizacja.tumblr.com

tumblr_ogn3khQA5T1vkd64io1_500

Kampania kierowana jest głownie na social media, właśnie tam zwraca się do młodych z pytaniem czy odważne zdjęcia, które umieszczają w sieci nie sprowadzają ich jedynie do roli obiektu seksualnego. Czy przerabiając, upiększając i fotografując tylko wybrane części ciała, a także wystawiając je na komentarze innych, nie krzywdzą samych siebie. ? Aż wreszcie, czy oni sami oceniając czyjąś fotografię nie traktują rówieśników jak “coś”, a nie “kogoś”? Bo seksualizacja jest wtedy, gdy bycie “sexy” liczy się bardziej niż to jaka/jaki ktoś jest, co robi, lubi, jakie ma potrzeby. To szkodliwe zjawisko, ponieważ sprzyja przedmiotowemu traktowaniu siebie i innych osób.  

Aby dotrzeć do młodej grupy odbiorców zdecydowaliśmy się na serię GIF - ów, estetykę która bardzo mocno osadzona jest w popkulturze. Jest to także konwencja, która pozwala w dowcipny i niezobowiązujący sposób opowiedzieć o tematach trudnych. Niekiedy abstrakcyjny humor i krótka, atrakcyjna forma pozwalają na przykucie uwagi młodego odbiorcy i - co jest naszym celem -  skłonienia go do refleksji. Bardzo zależało nam na tym, aby w komunikacji unikać oceny poszczególnych zachowań, a jedynie pokazać młodym ludziom, że zjawisko takie jak seksualizacja istnieje i być może dotyka także ich. – powiedział Dominik Cymer, Dyrektor Kreatywny agencji Cyber Kids on Real  

tumblr_ognd6pecz41vkd64io1_500

Cyber Kids on Real to agencja reklamowa realizująca kampanie ATL, Digital. Równolegle z pracami dla klientów eksperymentują w realizacjach z pogranicza sztuki i dizajnu. Prace agencji zostały nagrodzone w konkursach: KTR, Projekt Roku, Kreatura, MUST HAVE, Dobry Wzór, Webstar. Projekty Cyber Kids on Real prezentowane są na Polskich oraz międzynarodowych wystawach, galeriach i festiwalach. Więcej informacji na www.cyberkids.pl

Grupa Edukatorów Seksualnych "Ponton" – nieformalna grupa działająca od 2002 roku przy Federacji na rzecz Kobiet i Planowania Rodziny w Warszawie. Grupa zajmuje się edukacją seksualną zgodnie z ideą tzw. edukacji rówieśniczej. Zrzesza wolontariuszy od 18. do 30. roku życia, którzy prowadzą pogadanki w gimnazjach i liceach, udzielają porad przez telefon i Internet oraz organizują akcje uliczne. Mają one na celu uświadomienie społeczeństwu problemów związanych z dostępnością edukacji seksualnej w Polsce. Celem Grupy "Ponton" jest upowszechnianie wśród młodzieży rzetelnej, opartej na faktach naukowych wiedzy z zakresu: fizjologii, dojrzewania psychicznego i fizycznego, seksualności, metod antykoncepcji i zabezpieczania się przed HIV oraz innymi chorobami przenoszonych drogą płciową, a także na temat relacji partnerskich, równouprawnienia kobiet i mężczyzn, asertywności, odpowiedzialności oraz praw pacjenta.

Tagi:
Komentarze
komentarze wspiera silnik Disqus