7/03/2017, 09:08 Redakcja

Płeć ma znaczenie – czyli o newsletterach dla kobiet i mężczyzn

Dzień Kobiet i Dzień Mężczyzn to dwie daty, które wielu marketerów skrzętnie oznacza w swoich kalendarzach z dużym wyprzedzeniem. Wraz z początkiem marca na skrzynki pocztowe klientów spływają różnorodne, często dosyć oryginalne, wiadomości  i kreacje. Sprawdźmy, jak dokładnie są one konstruowane i jakie znaczenie odgrywa w ich przypadku płeć odbiorcy.

Wszystkie kobiety uwielbiają kwiaty

W kreacjach skierowanych do kobiet można zauważyć powtarzający się motyw kwiatowy. Od dawien dawna tradycją jest, że 8 marca wszystkie  Panie są obdarowywane kwiatami i wygląda na to, że ten trend nadal się utrzymuje. Dobrym tego przykładem jest newsletter sklepu Mosquito.

k1

Ciekawa jest także, ale targetowana do mężczyzn kreacja x-kom.pl, która jest utrzymana w temacie Dnia Kobiet. Sklep internetowy podkreśla charakter święta i zostaje przy kobiecej stylistyce wybierając w newsletterze motyw florystyczny oraz różową kolorystykę.

k7

Magia koloru

Kolejną kwestią, która różnicuje kobiece i męskie newslettery jest kolorystyka. Kreacje kierowane do płci pięknej są barwne, wyraziste i bardzo często występują w nich pastelowe tonacje. W kobiecych newsletterach nierzadko pojawiają się odcienie różu, turkusu, czerwieni i żółci. Dobrym przykładem wielobarwnej wysyłki jest Wólczanka. k5

Męski newsletter

W wysyłkach skierowanych do mężczyzn dominują stonowane barwy - głównie biel, czerń i odcienie szarości. Powrzechnie zostało przyjęte, że większość mężczyzn zna tylko kilka podstawowych kolorów, dlatego newslettery tworzone są w tych właśnie barwach. Dodatkowo, kreacje są ograniczne do opisu samego produktu, bez dodatkowych elementów. W takim właśnie charaterze zostały utrzymane wysyłki sklepów Zalando i publio.pl.

m3

m4

Kobiety kobietom, mężczyźni mężczyznom

Analizując newslettery z okazji Dnia Kobiet i Mężczyzn łatwo zaobserwować, że w kreacjach skierowanych do kobiet najczęściej występują same kobiety. Analogiczna  sytuacja jest w przypadku mężczyzn. To oznacza że dana płeć najlepiej trafia z przekazem do własnej płci. Kobieta z pewnym siebie wzrokiem skuteczniej sprzedaje produkty skierowane do kobiet, tak samo pewni siebie i zadowoleni mężczyźni przykuwają uwagę przedstawicieli swojej płci.

k3

Kreatywnym i niestandardowym podejściem wykazała się marka nanushki. W newsletterze z okazji Dnia Chłopaka sklep przygotował dwie wersje tekstu, jedną skierowaną do kobiet a drugą do mężczyzn. Tekst z poczuciem humoru zawsze pozytywnie wpływa na subskrybentów i wyróżnia wysyłkę na tle innych.

m2

Powyższe przykłady pokazują, że kreacje damskie i męskie znacznie się od siebie różnią. Do mężczyzn najlepiej trafia prosty przekaz. Z kolei do kobiet ten bardziej rozbudowany. Planując wysyłki targetowane ze względu na płeć warto przeanalizować, jaki przekaz będzie odpowiedni dla kobiet, a jaki dla mężczyzn.

Autorem tekstu jest Tomasz Rowiński, Członek Zarządu Beemail.

Tomasz Rowiński – Członek zarządu w Beemail, pierwszej platformie e-mailingowej dla e-commerce, gdzie odpowiada za koordynację platformy oraz działania z obszaru marketingu. Wcześniej pracował w LeadBullet i IdeaBank, gdzie zajmował się między innymi budowaniem długofalowych relacji z klientami tych marek. Zawodowo interesują go nowe technologie wykorzystywane w obszarze marketingu. Prywatnie jest aktywnym członkiem społeczności FilmWeb, fanem Realu Madryt, wszelkich tematów geekwsko- fantastycznych. Wolne chwile najczęściej spędza na podróżowaniu. Więcej nt. Beemail na www.beemail.pl

Tagi:
Komentarze
komentarze wspiera silnik Disqus