11/01/2017, 10:32 Redakcja

Rebranding Drutex

Chyba każdy zna wyjątkowo celne powiedzenie, że kto stoi w miejscu, ten tak naprawdę się cofa. Dlatego nawet najbardziej rozpoznawalna marka, o ugruntowanej od lat na rynku pozycji, powinna od czasu do czasu zdecydować się na zmianę i odświeżenie niektórych elementów związanych ze swoim wizerunkiem.

Tym czymś jest rebranding, stosowany w świadomy sposób od lat również przez wiele polskich firm. Choć zdarza się, że zmiany nie podobają się klientom lub fanom danej marki, to z reguły okazuje się on skuteczny i opłacalny.

Na taki zabieg marketingowy zdecydowała się firma Drutex, znany w całej Polsce producent drzwi, okien, rolet i systemów tarasowych. Marka zmieniła swoje charakterystyczne logo (obowiązujące, z kosmetycznymi modyfikacjami, od 1994 r.) na bardziej nowoczesne. Teraz obok nazwy firmy napisanej szeryfowym krojem widnieje duża litera D, w której wpisane są kontury okna. Powstaje ciekawe wrażenie trójwymiarowości. W dodatku całość wygląda surowo i charakteryzuje się eleganckim oraz minimalistycznym stylem, a tak zaprezentowana kompozycja dobrze kojarzy się z głównym produktem firmy. Pojawiło się też hasło: „Enginereed for you”, czyli „Zaprojektowane dla ciebie”.

nowe-logo-drutex-budynek-siedziba

Ktoś może stwierdzić, że nowe logo jest udane, ale co z niefortunną nazwą? Oczywiście w kraju jest ona często obiektem żartów, ale trzeba pamiętać, że to przedsiębiorstwo sprzedaje swoje produkty głównie na zagranicznych rynkach – np. w USA, Meksyku, Australii czy krajach Bliskiego Wschodu. Eksport stanowi aż 70 proc. sprzedaży jej produktów. A za granicą nazwa Drutex z niczym się nie kojarzy i nie budzi już u nikogo śmiechu.

Leszek Gierszewski, prezes firmy, w jednym z wywiadów przyznał, że 11 lat temu rozważał zmianę nazwy. Ostatecznie koledzy biznesmeni wybili mu ten pomysł z głowy, bo ich zdaniem nazwa Drutex od razu każdemu pozostaje w pamięci. Tak właśnie ocenia sytuację wielu ekspertów od marketingu. Używają argumentu rozpoznawalności firmy i wskazują na fakt, że od momentu przebranżowienia od produkcji drutu na okna minęło zbyt dużo czasu na rewolucję związaną ze zmianą nazwy. A na skojarzenia osób z wybujałą wyobraźnią nie warto zwracać uwagi.

Komentarze
komentarze wspiera silnik Disqus