Celem każdej kreacji reklamowej jest sprawienie, że wybrany komunikat dotrze i zostanie zapamiętany przez odbiorców marki i potencjalnych klientów. Każda kreacja ma wpływ na pozycjonowanie i zakotwiczenie marki w świadomości klienta. Firmom zależy na tworzeniu zapamiętywalnych komunikatów reklamowych, takich, które będą efektywnie zachęcały do zakupu produktu, lub zapadną w pamięci na tyle, że gdy klient zdecyduje się na zakup w danej branży to wybierze właśnie produkt danej marki.

Odmienne cele mają kampanie kampanie sprzedażowe i kampanie wizerunkowe i konstruując kampanię trzeba koniecznie o tym pamiętać. Udana kreacja, niezależnie od celu, powinna odpowiadać na potrzeby marki. Kolejnym krokiem jest stworzenie pomysłów na kampanię - najczęściej za te działania odpowiadają kreatywni w agencji marketingowej.
Niestandardowa kampania IKEA
GRAY LONDON dla WWF 5/01/2017, 15:03

GRAY LONDON dla WWF

Agencja Gray London pokusiła się o przedstawienie propozycji rebrandingu 55 letniego logo WWF uzasadniając swój pomysł zmianą na liście gatunków zagrożonych, na której już nie ma pandy wielkiej. Kultowe logo WWF zostało zaprojektowane w 1961 roku przez Petera Scotta, jednego ze współzałożycieli organizacji. Według Agencji Gray zmiana logo jest uzasadniona lepszym odzwierciedleniem obecnie zagrożonych gatunków, w tym własnie niedźwiedzia…

Życie to nie reklama. Nowa kampania IKEA.
GREY ponownie dla IKEA
Syryjskie mieszkanie na 25 m2. Kampania społeczna Ikea
Amazon Prime z nową wzruszającą kampanią
<